Toeristische huisstijl

Bijgewerkt op: 18 jan. 2020



De gemeente gaat 93.000 euro uitgeven aan een studiebureau om een toeristische huisstijl te laten ontwerpen. Wij vragen ons af waarvoor dit nodig is. Waarom zouden we nog extra toeristen naar Nijlen moeten lokken? Wie heeft hier baat bij?


De gemeente heeft al een eigen huisstijl, logo, website en dergelijke meer die behoorlijk wat geld gekost hebben. Deze 93.000 euro (oftewel bijna vier miljoen Belgische frank) zijn ook nog maar het begin van de uitgaven. De nieuwe huisstijl zal immers ook op alles moeten worden toegepast. Er zullen nieuwe borden, folders en promotiematerialen aangekocht moeten worden, wat nog een pak extra kosten met zich meebrengt. Bovendien is onze gemeente al bekend door zijn prachtige Netedijken, Kruiskensberg, de Kesselse Heide, het fort, de fietsroute ‘Diamantpad’...


Met deze centen zouden we beter andere en meer nuttige dingen doen, zoals sluikstorten aanpakken, fiets- en voetpaden onderhouden en zorgen voor ons openbaar groen. Uitgaven van die omvang moeten onze inwoners ten goede komen: ze moeten er rechtstreeks van kunnen genieten. Dit is hier niet het geval, dus vroeg Nieuw Nijlen om af te zien van deze bestelling. Helaas besliste het Schepencollege anders.

75 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven